Pagina's

maandag 28 maart 2016

Poppy- Klaprozen

Op de demodagen heb ik de Garden Notes -Poppy in mijn mandje laten vallen.
Echt zo'n mooie stans en de bloem is makkelijk in elkaar te zetten.
Als basis heb ik de Rectangle Pull Card van Karen Burniston gebruikt.
Hieronder laat Susan zien hoe je de bloem maakt.
Tijdens de workshop faux cloisonne van Miranda van den Bosch bedacht ik dat ik met de Ultra Thick  Embossing Enamel ook de klaprozen van Susan kon bewerken.
 Er zijn meerdere merken van dit poeder en ze werken allemaal even goed. Marlous heeft het zeker in de winkel.
Met een kwastje en het navulfesje van Versamark heb ik de bloemen ingesmeerd. Het Ultra Thick Embossing Enamel blijft er dan makkelijk op plakken. Verhitten met een Heat Tool en je bloem gaat prachtig glimmen. Het proces eventueel nog 2x herhalen voor het mooiste resultaat. De kleur wordt nog mooier en dieper.
Om de klaprozen een kleur te geven heb ik Distress Inkt
Worn Lipstick, Barn Door en Aged Mahogany gebruikt. Bij de grote bloemen heb ik in het hart eerst Black Soot aangebracht. De mini inktjes en de ronde blending tool werken heel handig.
Bij dezelfde workshop heb ik ook het mica powder van Finnabais kennisgemaakt en dat is wel heel goed bevallen. Voor de tekst heb ik de kleur Bottle Green genomen. Je stempelt eerst met versamark en brengt het poeder aan met een zacht kwastje. Het overtollige poeder wrijf je weg met een tissue. Op zwart craft geeft dit een mooi glanzend resultaat. De tekst is van Taylored Expressions. Deze teksten heb ik dankzij Janette kunnen bemachtigen. 
De achtergrond heb ik geblend met het nieuwe Medallion Stencil van ECD. Het woord Celebrate heb ik twee keer gestanst en op elkaar geplakt. Daarmee was de kaart af en ben ik heel blij met het resultaat. Ik ga dit vast en zeker nog een keertje doen.
Groetjes Marja



8 opmerkingen:

Janette van Otterlo zei

Superleuke kaart Marja!
grtz Janette

Unknown zei

Prachtige kaart Marja!

anita01 zei

Helemaal geweldig en zo zalig rood, vind hem prachtig mooi.

akkina van steen zei

Gewoon een schitterend kaartje

akkina van steen zei

Gewoon een schitterend kaartje

Marjan zei

Alweer zo'n mooi model! De poppies zijn echt super, prachtige kaart!

José zei

In één woord GEWELDIG Marja! Zoveel technieken, zoveel te zien en een duidelijke uitleg, super!!!

Unknown zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt,

Groetjes Esmeralda